reklama

Život vo farebnom svete

V moment keď pilot British Airways so mnou tresol o pristávaciu plochu vo Frankfurte, som bol rád, že som hodinu predtým odmietol tie lákavé bagety zabalené v divnom igelite čo mi ponúkali letušky. Vlastne som ich odmietol, lebo mi pripomínali diaľkový ovládač k prvému Tesla televízoru, čo mali moji starí rodičia zabalený v potravinárskej fólii aby sa naň neprášilo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)

Zatvoril som oči a spomenul si na všetky moje hladké pristátia s Boeingom 747 v leteckom simulátore, ktorý som pravidelne a hrával na počítači a v sne sa mi objavila scéna ako teroristi, chcúc zničiť celú západnú civilizáciu, prepadli naše lietadlo. Pche ale prepočítali sa a my sme ich hrdinsky premohli ( Nebudem pozerať holywoodske filmy, sľubujem ). Piloti samozrejme mŕtvi a ja jediný kvalifikovaný pilot, vďaka desiatkam hodín strávených za počítačovou hrou som počas masáže mojich ramien dvoma letuškami hladko pristál. ( Predám aj DVD Jamesa Bonda, prisahám ). Z krátkeho sna ma prebudila letuška. Pozrel som na ňu a v duchu som si slúbil, že nabudúce si budem predstavovať stewarda s fúzikmi a nie letušku British Airways. Veľký rozdiel v tom nebude. A Flight Simulator X najbližší rok nebudem určite hrať. Čestné iskričkovské.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vykotkodákal som sa z letiskovej haly, zanadával si na milú nemeckú colníčku, ktorá sa svojim prístupom asi snaží dať názorný príklad ako sa cítili ľudia pri prijímacom pohovore na funkciu politického väzňa v Dachau pred 70 rokmi, a poobzeral sa po taxíku.

Služobná cesta do Darmstadtu ako je asi zrejmé nepatrí medzi moje oblúbené spôsoby ako tráviť voľný čas, ale aspoň človek vidí iných ľudí a po takom 1 dni v Nemecku som celkom rád, že som späť v Anglicku. Jediný problém Nemecka je, že tam žijú Nemci. Kto pracoval s Nemcami vie o čom hovorím. Keby v Nemecku nežili Nemci, tak nemajú žiaden problém podľa mňa. Rovnaká vec by sa dala povedať aj o Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Úslužný taxikár mi vytrhol z ruky notebookovú tašku, šnaril ju s rozbehom a z otočky do kufra Mercedesa a mňa v duchu napadlo, či aspoň počká kým nastúpim alebo odíde s mojim notebookom. Počkal. Usmial na mňa svojim vybielenými zubami a dal si telefon z ucha na pár sekúnd a niečo sa ma opýtal. Strčil som mu do ruky lístok s adresou zákazníka a potichu sa stiahol do kúta mercedesa aby som ho nerušil pri telefonovaní. Na diaľnici o pár minút neskôr, keď už mal na tachometri 220 a ja som sa modlil ku všetkým svätým, zrazu ukončil hovor a rozhodol sa viesť so mnou dialóg.

Keď zistil, že som priletel z Anglicka sprisahanecky na mňa pozrel - Tiež tam máte veľa cudzincov, čo ? - a ani nepočkal na odpoveď, a krásnym tureckým prízvukom pokračoval -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Fóookin forinjerz, dej stýl ooor wrrrk. Fóoookin ýst júrop ( Posratí cudzinci, kradnú našu prácu. Posratá východná európa ). 

Usmial som sa naňho - Ja som zo Slovenska, z východnej Európy. Tureckému Nemcovi v tom momente asi došlo, že na dýško môže zabudnúť a pridal na 220 aby ma ani omylom nenapadlo ho zabiť počas jazdy.

Keď som o 10 hodín neskôr sedel v taxíku z Heathrowu domov, a kecal s pakistanským taxikárom, tesne po tom ako mi pas s úsmevom vrátila Indka, a rozlúčil som sa s černochom s ktorým som prekecal celý let, som si spomenul na moju alma mater a prvého černocha, čo som videl.

Čumel som naňho ako na cudzokrajné zvieratko. Teraz žijem vo farebnom svete, kde mi pyžamáci z Afriky, nindžee z Pakistanu a sikhovia s tortami na hlave prídu úplne normálne a ani ja ani oni sa necítime ako cudzinci... ako fóoookin forinjerz.

Ivan Rolko

Ivan Rolko

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Starnúce lietadlo, ktoré lietanie zo skúšok na svojej alma mater zamenil za lietanie medzi Anglickom, Nemeckom a Slovenskom a za lietanie s RC vrtuľníkom v parku vo voľnom čase.V nevoľnom čase - informatik na voľnej nohe Zoznam autorových rubrík:  Spartakiádne cvičeniaIskričkovské sľubyZo života Timurovej družinySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu