reklama

Dovolenka ITčkára

Anglicko je povestné všetkým možným len nie slnečným počasím. Nepomáha tomu ani neuveriťelný optimizmus Britov ( dalšia vec, ktorou sú povestní ), keď pri necelých 50 slnečných dňoch v roku, je percento vlastníkov kabrioletov vyššie ako v Arizone, kde majú 240 dní do roka slnko. Podľa mňa je to dôkaz, že neviditeľná ruka trhu nie je všemocná a ani ludská činnosť a nákupné správanie nedokáže zabezpečiť klimatické zmeny a ostáva to len v rovine zbožného priania.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (58)

Toto bol asi najhlavnejší dôvod prečo som sa rozhodol ísť na dovolenku k inému moru ako k tomu okolo Britských ostrovov.

A tak zbalil Ivan svoju drahú, mačke vybavil dohľad nad jedlom a s kľudným svedomím sa vybral Ivan na vandrovku. A aj rovnako biely ako to vajce.

Ked som bol mladý chalan, mamina mi vravievala - Dobre sa uč lebo v dospelosti budeš umývat záchody.

Ja budem svoje deti strašiť inak - Synu dobre sa uč, lebo budeš musieť lietať Ryanairom, keďže si nebudeš môcť dovoliť letenku od Lufthansi alebo hoc i len British Airways.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Let s Ryanairom mi opät pripomenul, prečo ich nemám rád. Jedlo žiadne, letušky ochotné ako predavačka v zelovoci na vianoce roku 1987 a príťažlivé asi ako reťazová havária. A veru, je niečo principiálne nesprávne, keď toaleta v lietadle vonia lepšie ako kabína pre pasažierov a sediac na toaletnej mise máte viacej miesta na nohy ako v kresle pasažiera.

Ako správny informatik som si na dovolenku doviezol chlpatú hrud, biele nohy, laptop, tričko Atari a opalovací krém 50+. Dovolenkové destinácie sa od časov mojej mladosti a šmírovania ženských spŕch cez klúčovú dierku trochu zmenili. S hrôzou zisťujem, že 40 ročné mamičky majú väcšie a pevnejšie prsia ako ich tinedžerské dcéry a že dospelí muži majú na hrudi menej chlpov ako pubertálni chlapci. Moja drahá mi s úsmevom navrhla vydepilovať hrud...Utešil som sa samosugesciou, že mužov s hrudosťou vystavujúcich na obdiv svoju depilovanú hruď by ste na pláži našli veľa, ale len jediného s tričkom Atari. Kde sú tie časy keď sa Mitch preháňal v Baywatchi so svojou faunou a flórou na hrudi a ja som sa na pláži cítil normálne a IN.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa ale nezmenilo je hudba. Je mi záhadou, prečo ľudia dovolili, aby najväcšie zločiny hudobného priemyslu boli spáchané pod hlavičkou Letný hit. Ako keby ľudia v lete stratili vkus a dovolili hudobnému priemyslu vyprodukovat také skvosty ako Barbie Girl, Lambada, Macarena, Dr Alban - It's My Life a iné. Keby len dovolili, ľudia ich ešte aj dobrovoľne počúvajú. Zima síce dala svetu skvosty ako vianocné odrhovacky ale letné hity hučiace z barov v prímorských letoviskách a otvorených áut ich s prstom v nose tromfnú. Predsalen jingle bells na plné gule pustené v aute nájdete len v reklame na Coca-colu a aj to je kamión, ale každoročné obdoby Barbie Girl vám ničia bubienky všade kam sa pohnete v lete. Mám podozrenie, že to má niečo spoločné s dehydratáciou a prehriatim organizmu, ale nie som si istý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak som si užil tú správnu letnú dovolenku plnú letných hitov, hlučných barov, plechoviek na pláži, silikónových krások, plážových inžinierov a nemeckých 60 ročných nudistov. Vďaka 50+ ochrannému faktoru som sa nespálil ani neopálil, a vďaka Ryanairu sa vrátil späť do UK. Rovnako biely ako to vajce čo šlo na vandrovku. Vlastne tesne po pristáti som bol fialovo ninja korytnačkovo zelený a moja zdravá biela farba získaná hodinami strávenými za laptopom sa mi vrátila až neskôr.

Sediac v taxíku pozerajúc sa na tmavohnedý krk jedného pakistanského taxikára som mu závidel, aký je hnedý a u mňa ľudia spoznajú, že som bol na letnej dovolenke len podľa fotiek, ktoré si dám na facebook alebo im pošlem mailom. Ale to aj tak nebolo účelom. Účelom si bolo oddýchnuť ... Keď sme s drahou otvorili dvere nášho bytu, mačka nás privítala s nadšením letušiek Ryanairu. Ale aspoň si od nás oddýchla.

Ivan Rolko

Ivan Rolko

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Starnúce lietadlo, ktoré lietanie zo skúšok na svojej alma mater zamenil za lietanie medzi Anglickom, Nemeckom a Slovenskom a za lietanie s RC vrtuľníkom v parku vo voľnom čase.V nevoľnom čase - informatik na voľnej nohe Zoznam autorových rubrík:  Spartakiádne cvičeniaIskričkovské sľubyZo života Timurovej družinySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu